Hoe lang blijft Apple nog kijken naar Netflix?

YouTube, dochter van Alphabet, start met een tv-platform voor 35 dollar per maand.

Daarvoor krijgt de abonnee toegang tot 40 kanalen. Vergelijkbare pakketten kosten bij traditionele aanbieders tot 60 dollar per maand. Showtime, te vergelijken met Netflix en HBO, kan worden bijbesteld voor 11 dollar per maand. Deze nieuwe diensten zullen de concurrentie op de markt aanzienlijk vergroten. Netflix behoort tot de gevestigde orde, maar heeft een groot nadeel: het slurpt data. Een simpel voorbeeld. Recent keek ik op Netflix een uur naar een serie op mijn smartphone. Daarna was ik door mijn tegoed bij mijn mobiele provider van 1 Gb. Het gaat niet alleen om de hoeveelheid content die wordt aangeboden maar vooral om het datagebruik en het gebruik van proxy’s, die veelal nodig zijn om in het buitenland naar Netflix te kunnen kijken.

Veel beleggers houden er rekening mee dat Netflix worden overgenomen door Apple. Kortom, hoe lang blijft Apple nog kijker Netflix?

Reacties zijn gesloten.