Dataverhuizer Xillio geeft 8% obligatielening uit

XILLIO, specialistop het gebied van contentmigratie en -integratie van grote bedrijfsplatformen, wil groeien met een 8% achtergestelde obligatielening via NPEX, de MKB-beurs van Nederland.

In totaal beoogt Xillio Nederland B.V. afgerond 2,5 miljoen euro op te halen via het handelsplatform van NPEX. De achtergestelde obligaties van 1000,- euro per stuk hebben een looptijd van vijf jaar. Beleggers kunnen uiterlijk tot en met 31 maart 2017, 17.00 uur inschrijven op de Xillio-obligaties. De intekening sluit zodra de obligatie is volgetekend.

Xillio is een specialist op het gebied van contentmigratie en -integratie van grote bedrijfsapplicaties, zoals Microsoft Sharepoint, Opentext, Box, Dropbox, Alfresco en Office 365. De onderneming doet dit dermate succesvol dat er belangstelling is van tech-bedrijven uit Silicon Valley.

Versnellen

Maar de vraag neemt toe en daardoor moet de onderneming versnellen. Xillio-CEO Rikkert Engels verwoordt de urgentie: “We zitten in een cruciale fase, en onze ontwikkelaars hebben meer zuurstof nodig. De afgelopen twee jaar hebben we de nieuwe software ontwikkeld. We financierden dit met de inkomsten uit onze lopende verhuisdiensten. Met de obligatielening verwerven we de middelen om te versnellen en dit beslissende moment in ons bestaan uit te buiten. We hebben een voorsprong van ongeveer drie jaar op de concurrentie. Die mogen we niet uit handen geven.”

Waar tot voor kort grote bedrijfsapplicaties gemigreerd werden naar een nieuw platform, is de huidige trend om selectief te migreren en daarnaast meerdere platformen naast elkaar te laten bestaan en de content te synchroniseren.

Het Hilversumse tech-bedrijf gaat de obligatielening aanwenden om haar slimme oplossing op het gebied van contentintegratie sneller door te ontwikkelen.

Opslagsysteem

De vraag naar dit soort oplossingen neemt snel toe. Dit komt omdat bedrijven en organisaties inzien dat het nastreven van dat ene opslagsysteem voor alle beschikbare informatie niet reëel is.

Integratie van content ligt meer voor de hand. Zeker omdat ondernemingen daardoor minder afhankelijk worden van een enkel platform. Dat maakt de overgang van de ene applicatie naar de andere minder ingrijpend en minder risicovoller. Xillio adviseert dan ook: Migreer het noodzakelijke, integreer de rest.

,,Xillio is in staat om de platformen goed met elkaar te laten communiceren en de betrokken data in feite te integreren,” zegt Engels. ,,Wij zagen deze beweging vroegtijdig aankomen en lopen dan ook voorop. Die voorsprong willen we graag vasthouden. De vraag is echter zo groot dat we sneller moeten ontwikkelen.”

Reacties zijn gesloten.